Een goedkope activity tracker kopen kan ideaal zijn als je bijvoorbeeld een leuk cadeau zoekt of nog nieuw bent in de wereld van fitness-trackers. Meteen kiezen voor een dure smartwatch of sporthorloge is wellicht niet voor iedereen de beste keuze. Gelukkig zijn er voor onder de 100 euro een hele hoop goede sporthorloges en activity trackers te koop. Een simpele stappenteller kun je al voor onder de 20 euro kopen, maar als je kijkt binnen de prijsklasse €60-€99 gaat er een wereld voor je open. In deze blog bekijken we de stappen- hartslag- en fitnesstrackers die je onder de 100 euro kan kopen, maar die qua kwaliteit niet onder doen voor duurdere horloges. Dit doen we aan de hand van reviews en onze eigen ervaringen.

Kenmerken van een goede goedkope activity tracker

Er zijn wel een aantal verschillen tussen de allerbeste activity trackers en de versie die net iets minder geld kosten. Toch zijn de basisfuncties van dit soort trackers prima voor beginnende sporters, mensen die net iets meer over hun gezondheid willen weten (en meten), kinderen of mensen die een leuk cadeau zoeken. Zo kun je met dit soort fit-trackers hartslag bijhouden, meldingen ontvangen (gekoppeld met een smartphone), hardlopen en fietsen volgen en soms zelfs met GPS de route volgen. Een activity tracker is een draagbaar apparaat dat je als horloge om de pols draagt en kun je kopen in diverse soorten en maten. Hieronder zie je onze favoriete trackers uit het goedkopere segment.

Keuze van de redactie: Fitbit Inspire HR

Fitbit Inspire HR beste activity tracker onder 100 euro 2020

De Inspire HR van Fitbit staat in de lijst van onder de honderd euro op eenzame hoogte. Je kan de activity tracker al voor onder de 90 euro kopen. Het is te koop in de kleuren lila, zwart en grijs. Het horloge heeft een batterijduur van 5 dagen, maar als je activiteiten wilt meten is dit natuurlijk iets korter. De Inspire HR meet je hartslag en herkent automatisch als je bijvoorbeeld aan het wandelen, fietsen of hardlopen bent. Zodra je telefoon in de buurt is krijg je automatisch meldingen te zien op de Fibit Inspire HR. Ben je op zoek naar een hele goede tracker die meet wat je nodig hebt? Dan is de Fitbit Inspire HR de beste koop. Ook op de redactie gebruiken wij dit goedkope horloge.

Bekijk beste prijzen: Bol.com | Zwart | Lila| Zwart/wit | Coolblue

Belangrijke kenmerken:

• Meet hartslag
  • Activiteiten meten
  • Tot 50 meter waterdicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Stappenteller
  • GPS in combinatie met meenemen smartphone.

Bekijk diverse goedkope fitness trackers

Hieronder zie je enkele goedkope trackers uit onze lijst. De prijzen worden meerdere malen per dag live opgehaald bij aangesloten webwinkels. Onder de producten gaat de lijst verder.

Huawei Band 2 Pro (ook stiekem keuze van de redactie)

Huawei Band 2 pro

Het was op de redactie nog een discussie over welk horloge wij zouden kiezen onder het kopje Keuze van de redactie. De Fitbit won het net aan van de Huawei Band 2 Pro, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. De Huawei Band Pro 2 is net iets goedkoper (adviesprijs onder de 70 euro), maar de app van Fitbit vinden wij persoonlijk net iets beter. Toch doet deze activity tracker van Huawei niets onder voor de Fitbit Inspire HR, vandaar dat we deze tracker óók stiekem het ‘keuze van de redactie-label’ hebben gegeven.

Review bekijken

Hieronder zie je de ervaringen van experts in een Engelstalige review.

Veelzijdige budget tracker

Het is een zeer verrassende tracker, die alle basisfuncties heeft die je nodig hebt in een goedkope activity tracker. Het heeft een sport-GPS, hartslagsensor (continue hartslag meting), houdt je slaap bij en start snel op. De band pro 2 is erg geschikt voor mensen die net iets meer sporten en bewegen, omdat je met ingebouwde GPS en hartslagsensor goed je route en training kan volgen. Aan de hand van zeer nauwkeurige hartslagmeting kun je na een nacht slapen precies zien in welke slaapzones je hebt geslapen; licht, diep of REM-slaap. Een nadeel is dat je in felle zon het scherm iets minder eenvoudig afleest. Buiten dat is het een enorm veelzijdige activity tracker voor jong en oud.

Beste prijs: Bol.com | Zwart | Amazon.de (info over spullen kopen bij Amazon.de)

Garmin Vivosmart 4 – Activity tracker

Waar Garmin op eenzame hoogte staat op het gebied van sporthorloges en golfhorloges, moet het merk op het gebied van activity trackers het afleggen tegen Huawei en Fitbit. Toch staat de Garmin Vivosmart 4 hoog in onze lijst met fitnesshorloges onder de 100 euro. Je kan dit horloge kopen tegen een adviesprijs van 99 euro, maar er zijn vaak leuke aanbiedingen met deze tracker. Het is te koop in de kleuren blauw, grijs, zwart en roségoud.

Het horloge heeft een batterijduur van 7 dagen. Het is een zeer sportieve tracker, die bijvoorbeeld kan gebruiken voor wandelen, hardlopen, krachttraining, yoga, zwemmen en zelfs meer. Het meet de hartslag continue, is waterdicht en zet meldingen van de smartphone door naar het horloge. Het heeft zelfs een ingebouwde Pulse Ox-sensor, waarmee je ook nog eens het zuurstofniveau in het bloed kan meten. Verder houdt het stressniveau, hartslag en slaap bij. Je kan alles aflezen van het heldere beeldscherm. Grootste voordeel is dat je gebruik kan maken van Garmin Connect, een van de beste sporthorloge-apps die er – naar onze mening – is. Dit horloge is erg goed geschikt voor mensen die willen sporten en dit bij willen houden op een smartwatch/fitness tracker.

Bekijk beste prijs: Coolblue | Bol.com | Blauw | Roségoud | Zwart |

Xiaomi Mi Band 2 (beste budget-koop)

Xiaomi Band 2

Met een adviesprijs van net iets meer dan 25 euro moet je natuurlijk niet een super geavanceerde activity tracker verwachten. Toch weet de Xiaomi Mi Band 2 ons keer op keer te verbazen! Wat een prachtige budgetkoop voor onder de 30 euro is het toch! Het heldere OLED display is duidelijk en eenvoudig af te lezen. Het horloge is voorzien van een hartslagmeter en is water- en stofdicht (je kan er dus niet mee zwemmen, maar kan er wel mee afwassen). Het heeft ondersteuning voor diverse fitnessapps en je kan er je slaap mee bijhouden. De batterij gaat verrassend lang mee en het horloge is van prima kwaliteit (al helemaal als je de adviesprijs ziet). Een pérfect cadeau voor jong en oud, en wellicht dé perfecte manier om kennis te maken met activity trackers in 2020.

Beste prijs: Amazon.de | Bol.com

Withings Move – Hybride smartwatch

Goedkope activity tracker kopen 2020

Oké, we geven toe: de Withings Move is geen 100% activity tracker, maar een hybride smartwatch/activity tracker. Toch willen wij dit horloge benoemen in de lijst. Wij zijn namelijk best wel fan van dit merk, dat zich in de toekomst ook erg gaat richting op medische horloges, zoals de Withings Scanwatch. De Move heeft de beste batterijduur uit de lijst en gaat – in de spaarstand – zelfs tot 18 maanden mee. Het horloge is tot 50m waterdicht en is voorzien van automatische tracking, waardoor het precies herkent dat je een sport aan het beoefenen. Nadeel is wel dat het scherm wat goedkoop aanvoelt. Toch is het voor onder de 80 euro een prachtige hybride smartwatch met een aantal basisfuncties voor activity tracking, maar voornamelijk een uitstekende batterijduur.

Beste prijs: Bol.com | Zwart | Wit/blauw (vaak in aanbieding onder 100 euro).

Huawei Band 3 Pro

De Band 3 Pro is de opvolger van de Band 2 Pro. Toch hebben wij de eerdere versie hoger staan in deze lijst. De voorloper wint het namelijk nipt van dit model wegens de lagere adviesprijs. Verder is de Band 3 pro qua functies prima voor mensen die meer inzicht willen in hun gezondheid tot mensen die beginnend sporter tot gemiddelde sporter zijn. Het heeft een zeer solide batterijduur en een prachtig display. Het meet je hartslag, slaap en slaaptypen en geeft meldingen door vanaf de smartphone. De verschillen met de overige modellen in deze lijst zijn vrij klein, dus ook met de Band 3 Pro kun je énorm veel plezier hebben. Nadeel is dat de GPS niet heel vlot is, al lijkt het bedrijf dit in Q1 van 2020 te gaan verbeteren.

Bekijk beste prijs: Coolblue (diverse kleuren) Bol.com | Zwart | Goud | Blauw

Fitbit Inspire (zonder HR)

Fitbit Inspire HR

Er zijn op het moment (2020) twee soorten Fitbit Inspire horloges op de markt: Met HR en zonder HR in de titel. HR staat in dit geval voor Heart Rate, oftewel Hartslag. De Fitbit Inspire (zonder HR in de titel) is dus een goedkope activity tracker die je hartslag niet opmeet, maar verder wel erg geschikt is als simpel horloge met een aantal sportfuncties. Het toont binnenkomende berichten en telefoontjes, beschikt over GPS (in combinatie met je smartphone) en je kan er mee zwemmen. Een prima tracker voor mensen die een leuk horloge zoeken met een aantal extra smartphone-functies, maar als je net iets meer wilt meten en weten, kun je beter een horloge met HR-meter kopen.

Veelgestelde vragen over goedkope activity trackers

Wij krijgen regelmatig vragen in ons digitale postvak over goedkope trackers. Hieronder beantwoorden we die vragen. We voegen regelmatig nieuwe vragen en antwoorden toe aan deze sectie!

✨Ik wil niet het hele artikel lezen: Wat is de beste activity tracker onder de 100 euro?

Groot gelijk. Het is dan ook een hele lap tekst. De allerbeste budget tracker is – volgens onze redactie – de Fitbit Inspire HR. Die kan je hier voor een mooie prijs kopen. Een goede nummer twee is de Huawei Band 2 Pro, die hier vaak in de aanbieding is. Deze zijn wel van het duurdere segment. Zoek je een hele goedkope, maar wel goede tracker? Dan is de Xiamoi Mi Band 2 wat voor jou. Deze kun je bij deze aanbieder kopen.

🛒Waar moet ik rekening mee houden als ik activity tracker ga kopen?

Bepaal voor jezelf eerst waarom je een activity tracker wilt kopen. Als je een helder doel voor ogen hebt, kun je effectief zoeken. Wil je bijvoorbeeld een goedkope tracker waarmee je kan sporten? Dan moet je kijken naar horloges die je hartslag meten en meerdere activiteitenprofielen hebben. Wil je een goede stappenteller kopen? Dan voldoet een goedkoper model ook prima. Soms zijn er ook sportspecifieke horloges. Lees je goed in en gebruik altijd meerdere bronnen!

🎁Kan ik een activity tracker ook als cadeau geven?

Jazeker! De trackers uit de lijst (en al helemaal de top 3) lenen zich goed voor om cadeau te geven. Ze hebben allemaal een vriendelijke adviesprijs. De ontvanger kan zo goed kennismaken met meerdere gezondheidsstatistieken. Een goed cadeau voor jong en oud!

⏱️Wat meten activity trackers zoal?

Een budget fitness-tracker meet onder andere: hartslag, slaap, activiteiten, stappen en nog veel meer. Duurdere trackers meten ook VO2 Max en meer geavanceerde gezondheidsstatistieken.

⌚Wat is een activity tracker eigenlijk?

Fitbit-sporthorloge-hardloper

Een activity tracker, ook bekend als een fitnesstracker, is een apparaat of applicatie voor het bewaken en volgen van fitnessgerelateerde statistieken zoals gelopen afstand of hardlopen, calorieverbruik en in sommige gevallen hartslag. Het is een type draagbare computer.