De Versa en Charge 3 zijn twee enorm populaire modellen van het merk Fitbit. Het zijn wearables die onder activity trackers vallen. Deze zijn heel erg goed geschikt voor mensen die af en toe eens sporten, graag de hartslag willen bijhouden en het aantal stappen per dag willen meten. Deze staan dan ook in de lijsten met beste sporthorloges 2020 en ook de lijst met activity trackers 2020 hebben ze gehaald. Helaas zijn ze niet altijd perfect en kunnen ze wel eens last hebben van synchronisatieproblemen. Zo kan het voorkomen dat het synchroniseren met de Fitbit app niet helemaal goed gaat. Hoe los je dit op? Lees onze oplossingen!

Opnieuw opstarten (Versa en Charge 3)

Het eerste dat je eigenlijk altijd moet proberen bij synchronisatie-problemen is het opnieuw opstarten. Start zowel de app (of meteen de gehele smartphone) en de Fitbit opnieuw op. Dit werkt bijvoorbeeld ook goed als de activity tracker niet goed reageert op het indrukken, tikken of vegen. Daarnaast is dit ook dé oplossing als het je stappen niet meer goed bijhoudt.

Je hoeft niet bang te zijn dat er gegevens verloren gaan. Als de fitnesstracker opnieuw wordt opgestart verlies je namelijk geen gegevens.

Charge 3

Houdt de knop links op het scherm 8 seconden ingedrukt Zie je een smiley en trilt het horloge? Dan is de Fitbit Charge 3 goed opgestart! Je kan het weer opnieuw gebruiken.

Versa

Houdt de knoppen ana de achterkant (links) en onderaan ingedrukt totdat er een Fitbit-logo op het scherm verschijnt. Dit moet – in normale situaties – niet meer dan 10 seconden duren. Laat daarna de knoppen los.

Lees ook:  Een sporthorloge kopen bij Amazon.de: Hoe werkt dat precies?

Software-update

Zorg ervoor dat de nieuwste versie van de Fitbit-app op je telefoon is geïnstalleerd. Controleer ook of de software die op uw Charge 3 of Versa wordt uitgevoerd, up-to-date is. Dit kunt u doen door op Instellingen  >  Algemeen  >  Software-update  te tikken  in de bijbehorende smartphone-app. Voordat je alle updates uit gaat voeren is het belangrijk om te kijken of je hier wel voldoende batterij voor hebt.

Problemen met verbinden en synchroniseren: Bluetooth

Vaak hebben problemen met synchroniseren te maken met bluetooth. Als de bovenstaande twee stappen niet werken, kun je het volgende proberen:

  • Zet de Fitbit-app uit en haal deze ook uit de achtergrondprocessen
  • Ga naar  Instellingen  >  Bluetooth  en schakel Bluetooth uit en weer in.
  • Open de Fitbit-app.
  • Als je Fitbit-apparaat niet is gesynchroniseerd, start je je telefoon opnieuw op.
  • Open de Fitbit-app.
  • Als je Fitbit-apparaat niet is gesynchroniseerd, start je het nog een keer op.