Home » Blog » Fitbit roept alle Fitbit Ionic horloges terug wegens brandgevaar

Fitbit roept alle Fitbit Ionic horloges terug wegens brandgevaar

Fitbit Ionic terugroepactie 2022 terugbetaling korting stappenplan

Op 2 maart 2022 heeft Fitbit consumenten die in het bezit zijn van een Fitbit Ionic smartwatch gevraagd om deze terug te sturen. Dit model – wat niet meer in productie is – kan overhit raken. Hierdoor ontstaat er een brandgevaar. Dit model werd in 2017 gelanceerd. Fitbit is in 2020 gestopt met het maken van de Fitbit Ionic. Mensen die dit model nog in bezit hebben mogen het horloge terugsturen naar Fitbit. Er is een terugbetalingsregeling. Er wordt opgeroepen om het horloge niet meer te gebruiken en te dragen. Bij brandwonden neem je natuurlijk direct contact op met de huisarts of specialist.

Goed om te weten: Het gaat hier puur om het Fitbit Ionic smartwatch model. Niet om andere horloges van het merk Fitbit.

Terugbetaling

Heb je op het moment een Fitbit Ionic? Dan heb je recht op terugbetaling. Je moet dan de volgende stappen ondernemen:

  1. Lees het Nederlandstalige nieuwsbericht op de website van Fitbit door om te bepalen of jij recht hebt op een terugbetaling. Het bericht staat hier.
  2. Ga naar het formulier genaamd “Fitbit Ionic Recall”. Deze staat hier.
  3. Selecteer bij Country het land Netherlands. Kom je uit België, dan selecteer je Belgium. Het duurt even voordat het formulier uitgeladen is. Dit klopt.
  4. Druk op de knop Register
  5. Vul de volgende gegevens in:
    • Voornaam
    • Achternaam
    • Adres
    • Postcode
    • Stad
    • Provincie
    • Fitbit account mailadres
    • Druk op de knop Next
  6. Er wordt nu gekeken of jouw mailadres een match is bij Fitbit en de Ionic. Je moet het mailadres invullen waarop de Fitbit Ionic is geregistreerd in de app. Het gaat hier om het Fitbit account mailadres waar de Fitbit Ionic ooit op geregistreerd is geweest.
  7. Vraag de terugbetaling aan en bekijk de manieren waarop je het horloge kan terugsturen
  8. Volg de procedure die je hebt gekozen
  9. Je ontvangt binnen 3-6 weken een terugbetaling

Vragen en meer info: In Nederland bel je +31208081244. Kom je uit België? Dan neem je contact op met Fitbit via 3280054367

Korting op andere Fitbit producten

Je krijgt als Ionic of oud-Ionic gebruiker naast een terugbetaling ook een korting aangeboden op andere Fitbit producten. Waarschijnlijk wil je jouw Fitbit Ionic vervangen door een ander model. Je krijgt – afhankelijk van het land waar je woonachtig bent – een leuke korting op een nieuw model Fitbit. Weet je nog niet welk model je wilt? Bekijk dan onze “Welke Fitbit kopen” – keuzehulp of één van de onderstaande Fitbit modellen (gesorteerd op beste beoordeling bovenaan)

Tip: Stuur je de Ionic terug? Reset dan het horloge en wis daarmee al jouw persoonlijke gegevens. Dit doe je op een Ionic op de volgende manier. Pak het horloge en ga naar Instellingen> Over> Fabrieksreset / fabrieksinstellingen resetten

Een aantal vragen en antwoorden over de Fitbit Ionic terugstuuractie

Ik kan begrijpen dat deze terugroepactie een hoop vragen oproept. Hieronder vind je een aantal van deze vragen met daarbij een antwoord. Twijfel je? Neem dan direct contact op met Fitbit. Zij helpen je graag verder. Ook staan er op deze pagina meer vragen en antwoorden die door Fitbit zelf zijn beantwoordt.

Waarom worden Fitbit Ionic horloges teruggeroepen door Fitbit?

De batterij die in de smartwatch zit verwerkt kan in een aantal gevallen (volgens Fitbit: zeer beperkte gevallen) overhit raken. Dit is natuurlijk gevaarlijk, omdat je het horloge op de huid draagt. Je loopt bij een beperkt aantal modellen van de Fitbit Ionic een risico op brandwonden.

Allergische reactie

Veel mensen verwarren een allergische reactie of huiduitslag door het horloge, de sensor of het horlogebandje met een brandwond. Dit zijn twee verschillende dingen. Bij een allergische reactie ontstaat er geen brandwond, maar gaat het negen van de tien keer gewoon om een irritatie van de huid door bijvoorbeeld het siliconen bandje.

Ik gebruik de Ionic niet meer, krijg ik ook mijn geld terug?

Ja. Alle huidige gebruikers én oud-gebruikers kunnen een terugbetaling aanvragen bij Fitbit. Je moet wel het mailadres geven waaraan het horloge staat gekoppeld in de Fitbit app of ooit stond gekoppeld. Ook moet je nog toegang hebben tot dit mailadres. Anders moet je even contact opnemen met de helpdesk van Fitbit.

nv-author-image

Redactie

De redactie test, bekijkt en schrijft reviews over sporthorloges, smartwatches en activity trackers.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.