Er was een grote serverstoring bij Fitbit, zoals de Fitbit Versa 2. Apparaten in onder andere Noord-Amerika, Europa en Australië hadden voor enkele uren problemen. Onder andere de synchronisatie-services waren niet beschikbaar. Wij merkten dit in eerste instantie omdat de blog met Fitbit synchronisatie-problemen plots enorm veel werd bezocht. De problemen lijken vandaag – 16 februari 2020 – alweer grotendeels verholpen.
Technische problemen Fitbit
Het lijkt erop dat het bedrijf technische problemen had die zich manifesteerden als enorme serverstoringen. Gebruikers meldden dat ze hun fitnesstrackers en smartwatches niet konden synchroniseren, zich konden aanmelden bij de app of zelfs toegang konden krijgen tot de website van Fitbit. Volgens downdetector.com verscheen het probleem rond 11 uur ‘s avonds en duurde het ruim drie uur.

Probleem nog veel groter
Storingen zijn normaal en komen – ook bij Fitbit – regelmatig voor, maar de technische fout was in dit geval veel groter. Gebruikers in Noord-Amerika lijken het zwaarst getroffen te zijn, gevolgd door Fitbit-dragers in Europa en Australië. De vorige keer dat dit gebeurde was rond 29 januari en daarvoor in 3 december, maar in veel mindere mate. De Fitbit-storing van gisteren was het grootste van alle recente storingen.

Fitbit reageert snel
Fitbit heeft de storing natuurlijk snel door en handelt direct. Op diverse Twitter-kanalen worden gebruikers op de hoogte gehouden door medewerkers van het bedrijf.