Vind je het tijd om een paar kilo’s kwijt te raken? Of wil je gewoon een beetje beter op conditie komen? Een sporthorloge of activity tracker kan hierbij een uitkomst zijn voor jou. Een sporthorloge kan deels bijdragen aan gewichtsverlies en deels niet. Door een sporthorloge om te doen kun je bijhouden wat je aan calorieën verbrand. Dit kun je linken met een app en door daarbij bij te houden wat je op een dag eet, zie je gelijk hoe je ervoor staat. Een sporthorloge maakt je hier bewust van en motiveert je om door te gaan. Op deze manier helpt en motiveert een sporthorloge je dus om af te vallen.

Sporthorloge instellen voor water of eten

Een sporthorloge kun je ook de hele dag door wijzen op dat je actief moet zijn of dat je water moet drinken. Veel water drinken draagt bij aan het afvoeren van stoffen en maakt je voller waardoor je minder eet. Dit draagt logischerwijze bij aan gewichtsverlies. De meeste sporthorloges zijn zo in te stellen dat ze meldingen geven wanneer je nog niet genoeg gedronken hebt of wanneer je nog wat mag eten.

Sporthorloge geeft meldingen

Daarnaast kun je een sporthorloges ook instellen dat hij meldingen geeft wanneer je nog moet bewegen of een extra work out moet inplannen om de calorieën die je in genomen hebt weer te verbranden. Een belangrijke factor in het afvalproces is slaap. Ook dit kun je instellen en houd je sporthorloge bij. Wanneer je een paar dagen niet genoeg uren slaap gevat hebt, zal je horloge aangeven dat het tijd is naar bed te gaan of dat je te weinig slaapt. De belangrijkste functie van het sporthorloge is het bijhouden van de stappen en dit helpt natuurlijk direct bij het afvallen. Hoe meer je beweegt, hoe sneller en meer je afvalt.

Lees ook:  Withings ScanWatch: hybride smartwatch met medische functies